Hoe gaat KLAAR incasso te werk?

Hoe gaat KLAAR incasso te werk?

Wat is onze aanpak?

Dankzij ons no cure no pay-principe kan je in de meeste gevallen gratis beroep doen op onze expertise. Je debiteuren draaien immers op voor de incassokosten. Slagen wij er niet in om je openstaande factuur te innen, betaal je niets. 

Je hebt op elk moment een zicht op de vooruitgang in je dossier dankzij het handige online klantenportaal. Een persoonlijk contact en transparante communicatie vinden we heel belangrijk, daarom krijg je ook telefonisch en via e-mail feedback.

In vergelijking met een advocatenkantoor komen we minder dreigend over en zijn we ook een héél stuk goedkoper. We hanteren een klare aanpak die erop gericht is om snel resultaat te boeken. Binnen de 24 uur nadat we je dossier hebben ontvangen gaan we er mee aan de slag.

Onze werkwijze?

Openstaande dossiers leggen steeds een bepaald traject af. Omdat elke klantensituatie verschillend is, geloven wij in een flexibele aanpak. Zo kunnen wij steeds in samenspraak met jouw bedrijf een traject op maat uitwerken.

Hieronder een voorbeeld van een standaard traject dat wij dankzij onze ervaring hebben uitgewerkt.

Standaard traject voor nieuwe openstaande dossiers

Minnelijke incasso

  • Je maakt gebruik van ons online klantenportaal, de post of e-mail om je dossier aan ons over te maken.
  • Wij hebben voldoende met een kopie van de openstaande factuur en het telefoonnummer van je klant
  • Binnen de 24u na ontvangst van je dossier vertrekt een eerste aanmaningsbrief. Deze brief wordt zowel aangetekend als per gewone post
  • Heeft je debiteur na 7 dagen nog niet betaald? Dan nemen wij telefonisch contact met hem/haar op.
  • 7 dagen na het 1ste telefonisch contact nemen wij een 2de maal telefonisch contact.
  • 7 dagen na het 2de telefonisch contact vertrekt de 2de aanmaningsbrief.
  • In overleg met jou kunnen wij eventueel een huisbezoek inplannen.
  • Betaalt de debiteur het factuurbedrag, intresten en/of schadevergoeding aan KLAAR incasso: dan storten wij het factuurbedrag door naar jouw en de rest wordt als commissieloon afgestaan aan KLAAR incasso
  • Slagen wij er niet in om je openstaande facturen met succes te innen: dan ben je geen commissieloon verschuldigd aan KLAAR Incasso
  • Betaalde je debiteur na dit traject van 4 weken nog steeds niet? Dan voeren wij een kredietwaardigheidsonderzoek om te bekijken of een gerechtelijke procedure al dan niet zin heeft.

Gerechtelijke incasso

  • In overleg met jou starten wij indien aangewezen de gerechtelijke procedure. Jouw dossier gaat naar onze advocaat en de deurwaarder zal jouw debiteur dagvaarden. Binnen de 6 tot 8 weken zal de rechtbank het vonnis uitspreken. De deurwaarder zal vonnis uitvoeren en het bedrag rechtstreeks innen of via beslagname
  • Ook al deze stappen kan je online volgen via het klantenportaal
  • Om je niet-betwiste dossier van een Belgische debiteur over te dragen aan onze advocaat betaal je een eenmalig dossierkost;
    • Hoofdsom tot €1000 = dossierkost €50 (excl.BTW)
    • Hoofdsom van €1001 = dossierkost €150 (excl.BTW)
  • Betwist je klant een factuur? Dan spreken we een uurtarief af om je openstaande factuur te innen
  • Betaalt de debiteur dankzij het vonnis het factuurbedrag, intresten en/of schadevergoeding en rechtsplegingsvergoeding aan onze advocaat/deurwaarder: dan storten wij het factuurbedrag door naar jouw en de rest wordt als commissieloon afgestaan aan KLAAR incasso en onze advocaat

Maak kennis met ons team. Wij komen graag bij je langs om onze werkwijze persoonlijk aan je voor te stellen.

419